Ülke, şehir, il içe fonksiyonu ile beraber form kontrolleri ve veri tipleri güncellenmesi tamamlandı.Burs evrakları ve işaretlenmesi ve bildirimleri test ediliyor...
Kelimenizi yazmaya başlayın ve aramaya başlamak için büyüteçe tıklayın.
Her fidanın büyümesiyle ormana bir ağaç daha kazandırmış olursunuz.

Burs Başvurusu

Burs Başvurusu


YENİÇAĞA KÜLTÜR, DAYANIŞMA VE KALKINMA VAKFI (YENKAV)

BURS BAŞVURUSU KRİTERLERİ

Lütfen Dikkat!

Burs Başvuru Kriterlerini dikkatle okuyunuz. Burs almak için şartları tutmayanlara ve eksik belge

yükleyenlere burs verilmeyecektir. İstenilen belgeleri başvuru sayfasına mutlaka yüklemeniz

gerekmektedir.

BAŞVURU TARİHLERİ

Başvurular 01 Eylül- 30 Eylül 2024 tarihleri arasında yapılır. Bu tarihler dışında yapılacak başvurular

kabul edilmez.

BAŞVURU BİÇİMİ VE SONUÇLARIN AÇIKLANMASI

Burs almak isteyen öğrenciler Vakıf (https://yenkav.org.tr) sayfasından online başvuru yaparlar.

Belgelerini yine aynı sayfadan yükleyeceklerdir. Bu başvurular arasından asil ve yedek olmak üzere

belirlenmiş olan kriterlere göre burs alacak öğrencilerin seçimi yapılır. YENKAV tarafından yapılan

değerlendirmeler sonucunda burs almaya hak kazanan öğrenciler 20 Ekim 2024 tarihinden sonra e-

posta, sms, telefon vb. yollarla bilgilendirilecektir. Web sayfamızdan liste yayınlanmayacaktır.

KİMLER YENKAV BURSUNDAN YARARLANABİLİR?

 Lisans öğrencileri,

 Ön Lisans öğrencileri (Sizlerden gelen yoğun talep üzerine Ön Lisans öğrencilerine de burs

verilecektir.)

 YENKAV Yönetim Kurulu’nun aldığı karar gereği planlanan bursların %80’i lisans öğrencilerine,

%20’si Ön lisans öğrencilerine verilecektir.

 İki yıllık okullardan mezun olup, dört yıllık okulların üçüncü sınıfına dikey geçiş sınavı ile ara

vermeden kayıt yapan öğrenciler, ( intibak veya hazırlık sınıfında burs verilmez.)

 Yeniçağa doğumlu olanlar veya Yeniçağa’da yaşayanlar;

burstan yararlanabilmektedirler.

YENKAV’A BURS BAŞVURUSU YAPACAK ÖĞRENCİLERDEN İSTENECEK BELGELER

Vakfımız tarafından verilecek burslarda öğrencinin aşağıdaki belgeleri getirmesi istenecektir.

 Burs başvurularında öncelikle Ekonomik durum göz önünde bulundurulacaktır. Bu yüzden

başvuru yapan her öğrenci Aile Maddi Durum Belgesi (EK-1) formunu başvuru sayfasından

doldurması gerekmektedir. Başvuru formu doldurulurken başvuru sahibine referans olacak iki

kişinin ismi yazılacaktır. Referans kişilerinin başvuru sahibini tanıması, maddi ve eğitim durumu

hakkında bilgi sahibi olması öğrencinin faydasınadır.

İstenecek belgeler:

 Aile Maddi Durum Belgesi (EK-1) ekinde-çalışanlar için güncel Maaş Bordrosu, esnaflar için

Vergi Beyannamesi, çalışmayanlar için e-devlet üzerinden alınmış belge, emekliler için banka

hesap ekstrası;

 Adli Sicil Belgesi – www.turkiye.gov.tr üzerinden E-Devlet Şifresiyle alınabilir.

 ÖSYM Sonuç Belgesi ve Yerleştirme Belgesi – Üniversiteye İlk Kez Kayıt Olanlar İçin Alınacaktır.

 Öğrenci Belgesi- www.turkiye.gov.tr üzerinden E-Devlet Şifresiyle alınabilir.

 Ara sınıfta okuyan öğrencilerin başvurmaları halinde, bir önceki eğitim dönemindeki 2 dönem

not ortalamasının (Öğrenci Transkript belgesi) 4 üzerinden 2,50 olması ve öğrencilerin hiçbir

dersten kalmamış olmaları gerekmektedir. (100’lük sistemde okuyan öğrenciler notlarını 4’lük

sisteme çevireceklerdir.) Yukarıda istenen belgeler e-posta, faks, sms, telefon vb. yollardan ya da elden kabul

edilmeyecektir. YENKAV’a ait web sayfasında https://yenkav.org.tr bulunan Burs Başvurusu

kısmından yüklenecektir. https://yenkav.org.tr adresinden yapılmayan başvurular geçersiz

sayılacaktır.

YENKAV BURSUNDAN YARARLANAMAYACAK OLAN ÖĞRENCİLER KİMLERDİR?

 Yeniçağa doğumlu olmayanlar veya Yeniçağa’da yaşamayanlar,

 Öğretim kurumuna kayıt tarihi itibari ile bir öğretim yılı kaybı olan öğrenciler (sınıfta kalan

öğrenciler),

 Yabancı uyruklu öğrenciler,

 Polis akademisi ile askeri okul öğrencileri,

 Açık öğretim ve uzaktan eğitim öğrencileri,

 Gerçeğe aykırı beyanda bulunan öğrenciler,

 Burs almak için şartları yeterli olmayan öğrenciler burstan yararlanamazlar.

YENKAV BURSUNUN KESİLME SEBEPLERİ

YENKAV bursu almakta iken aşağıdaki sebeplerden biri veya birkaçı sabit olması halinde

öğrencinin bursu kesilir.

 Öğrencinin başarısız olması-sınıfta kalması,

 Öğretim kurumundan ayrılması, çıkarılması veya geçici olarak uzaklaştırılması,

 Vazgeçme, izin alma, kayıt dondurma,

 Sağlık sebebiyle öğretim kurumuna devam etmemesi,

 Öğretim kurumunu değiştirmesi esnasında, eski öğretim kurumunda bir yıl başarısız olması ya

da öğretimine bir yıl ara vermesi,

 Öğretim kurumunun kapatılması,

 Kurum yurtlarından süresiz çıkarılma cezası alması,

 Kesin hükümle mahkum olması

hallerinde öğrencilerin bursu kesilmektedir.

BURS MİKTARI : Burs miktarı her yıl günün şartlarına göre YENKAV yönetim kurulunca belirlenir.

Burslar bir eğitim-öğretim yılında 8 ay verilecektir.

BURS ÇEŞİTLERİ:

1. VAKFIMIZCA KARŞILANACAK BURSLAR

a) Vakfımıza müracaat eden, maddi desteğe muhtaç olma şartını taşıyanlar. Bu öğrencilere aylık burs

vakfımız tarafından verilir.

2. ŞARTLI BAĞIŞ BURSLARI :

a) Vakfımız içinden veya dışından kişi ve kuruluşların vakfımızı aracı kılarak verecekleri burslar olup

şartları, vakıf ile burs veren kişi veya kuruluş arasında yapılacak sözleşme ile belirlenir. Bağışçı

bursiyerlere verilecek burs miktarını, burs vereceği öğrenci sayısını, varsa diğer özel şartlarını

belirleyebilir. Ancak bu şartlar Anayasamızda tarif edilen sosyal, demokratik, Laik hukuk devleti

kavramlarına ters düşmemelidir.

3. ŞARTSIZ BAĞIŞ BURSLARI:

a) Burs miktarında ve öğrenci seçiminde tercihi bulunmayan bağışçılardan toplanacak bağışların bir fon

hesabında biriktirilerek yönetmeliğimiz genel şartlarına uyan bursiyerlere ödenmesi şekliyle oluşan

burslardır. Fonun yetersiz kaldığı durumlarda en az 2 burs tutarı kadar meblağ vakıf bütçesine konur.


Array
Gelişmelerden haberdar olun
Bültenimize abone olun